Delfi Majandus avaldas täna häiriva loo sellest, kuidas klient olevat Mauruse pubis leidnud prae seest prussaka. Kuidas peaksid nii klient kui teenindaja sellises olukorras käituma?
Konkreetse loo puhul juhtus ülevaatlikult järgnev:
- Dimitri einestas koos sõpradega, tellis prae ja mahla.
- Olles pool praadi ära söönud, leidis ta salati seest väidetavalt prussaka!
- Kuna pool toitu oli juba söödud, hakkas Dimitril kõhus keerama ning ta tundis sõprade ees häbi.
- Dimitri esitas koheselt kaebuse teenindajale, kes maksis raha tagasi ning soovitas anda kaebuse pubi omanikule.
- Dimitri sai omanikuga kokku ja esitas mittevaralise kahju hüvitamise avalduse 1000€ suurusele summale. Omanik ei nõustunud, aga pakkus 60€ väärtuses tasuta einestamist, millega Dimitri ei nõustunud.
- Omaniku sõnul on selline juhtum esmakordne 18 aasta jooksul, köök on üle kontrollitud ja ta ei tea, kuidas sai putukas toidu sisse sattuda.
Kuidas peaks teenindaja käituma?
Vastab tippteenindaja ja restoran Rucola teenindusjuht Ruslan Viherpuu.
Õnneks ei ole minu teenindusperioodi jooksul (20a.) sellist asja juhtunud, kogemused jäävad Youtubes järgi vaadatud kogemuste tasandile. Aga siiski, kui selline piinlik juhtum saab osaks sinu restoranis, siis…
- esmalt SUURED vabandused ette ja taha kliendile, kes on leidnud oma toidu seest võõrkeha, mis ei kuulu toidu retsepti koosseisu;
- riknenud toit eemaldatakse lauast ja viiakse tõestusmaterjalina peakokale ette näitamiseks;
- nüüd tuleb lähtuda olukorrast – kui kliendil veel isu on, pakkuda uut rooga (seda juba maja kulul) ja paluda peakokal anda kliendile seletust, kuidas võis selline asi küll juhtuda;
- maha rahunenud kliendile tuleb pakkuda restorani poolt uut võimalust (restorani kinkekaart), et klient veenduks teinekord heas toidus ja teeninduses.
- kõik probleemid tuleb lahendada kohapeal, ärritanud klienti ei tohi lasta niisama restoranist lahkuda (tagajärjed võivad olla hullemad). Usun, et mõlemapoolne positiivne lahendus võib lähendada klienti restoraniga ja temast võib saada ühel päeval restorani püsiklient!
- PS! Kindlasti tuleb sellest juhtumist rääkida kogu restoranipersonaliga (eriti köögiga) ja tõkestada kahjurite levik restoranis.
Kuidas peaks klient käituma?
Tarbijakaitse väitel leitakse Eestis toidu seest putukaid vaid paar korda aastas – seega polevat tegu suure probleemiga. Kliendile soovitatakse järgnevat:
- Esimese asjana pöörduda teenindaja poole, kes aitab leida sobiva lahenduse.
- Kui teenindajaga mõlemaid osapooli rahuldavat lahendust ei leita, peaks klient püüdma kontakti saada juhataja või omanikuga.
- Kui ka sel tasemel ei leia sobivat lahendust, võib klient esitada tarbijakaitseametile kaebuse.
- Kui klient soovib moraalse kahju hüvitamist nagu eelnevalt kirjeldatud Dimitri juhtumi korral, siis sellised vaidlused lahendatakse kohtus.
Allikad / täiendavat lugemist:
http://majandus.delfi.ee/news/tarbija/tarbijakaitse-putukaid-leitakse-toidu-seest-aastas-paar-korda.d?id=64396854
http://majandus.delfi.ee/news/tarbija/foto-klient-leidis-mauruse-pubis-prae-seest-prussaka.d?id=64396594