Velgi Jaansalu on Tartu parim teenindaja 2012. Ta töötab Eesti Krediidipangas teller-laenuhaldurina. Peale võitu on Velgi rõõmus, üllatunud ja paistab, et päris täpselt ei saa ise ka veel aru, mis kaunis tiitel talle just omaks sai. Samuti ei suuda Velgi uskuda, et tal nii palju poolehoidjaid on, sest nagu kuulda, oli Velgi telefon võidu õhtul kiidusõnadest ja rõõmusõnumitest lausa punane.
Jutuajamises Velgiga saame teada, et juba 5 aastat on ta konkurssi kõrvaltvaatajana jälginud. Küsisime, miks ta siis sel aastal siiski osaleda kavatses.
„Otsustasin osaleda sellepärast, et meie teenindussaali juhataja juhtis konkursile tähelepanu. Kuna oleme kolleegiga väikeses kontoris kahekesi, pakkus ta meile võimalust, et ennast proovile panna, tema uskus meisse ja tänu tema suurpärasele veenmisoskusele me otsustasime kandideerida ja ülesannete lahendamiseks registreerida. Meile tundud see hea väljakutsena ja edasist te juba teate. Loomulikult aitas kaasa Lotte (Lotte Krisel, Velgi kolleeg Krediidipangas ja konkursi üks kümnest poolfinalistist) küünarnukitunne ja ka kõikide kolleegide toetus ja pöidlahoidmine.“
Velgi, millised olid Sinu suurimad väljakutsed selle konkursi juures?
„Arvan, et selle konkursi kõige suuremaks väljakutseks oli esinemine suure hulga inimeste ees finaalis. Kui ma vaatasin oma kaasfinaliste, siis tundus, et nad ei närvitsenud ega pabistanud üldse. Tundus, et nende käes käis esinemine kuidagi mängleva kergusega. Enda tutvustamise ajal finaalis aga kadus ettevalmistatud tekst peast ja asemele tekkis must auk. Ega ma ise ka arvanud, et nii närvis võisin olla. Õnneks kõik laabus ja suur tänu toredale käehoidjale (Ketlyn Villem – üks konkursi kaaskorraldajatest), kes oma toetava käehoidmisega mind mustast august välja tõi ja mõnusa küünarnukitundega hädast välja aitas.“
„Mis situatsioonide lahendamisse puutus, siis tundsin ennast kindlamalt veebiülesandeid lahendades. Kõige vahvam ülesanne oli suveniiripoe situatsioon, kus klient ähvardas klienditeenindajat. Kõige huvitavamaks tegi asja see, et kui hommikul ülesande avasin ja sisu lugesin naersime kolleeg Lottega koos, sest täpselt sama päeva õhtuks oli meile pangas kavandatud turvakoolitus. Ja loomulikult sisuks-kuidas käituda röövi korral. Naersime veel, et kahju, et koolitus varem ei toimunud, oleks lahend juba olemas.“
„Õppisin, et julge pealehakkamine on pool võitu ja tegelikult saab kõik alguse mõtlemisest. Sest kui mossitada ja öelda, et ma ei oska-ei hakkagi oskama.“
Velgi, kas selline konkurss ikka on väärt ettevõtmine, milles osaleda?
„Pange ennast proovile! Osalege konkursil! See oli minu elu vahvam kogemus ja Te ei tea kunagi, milline võimalus Teid nurga taga ootab.“
„Tahan kindlasti rõhutada, et peale selle, et saate ennast proovile panna ja saate hindamatu kogemuse osaliseks, on sellel konkursil osalemise suureks plussiks kõik need vahvad inimesed, kes selle konkursiga seotud on. Sellist positiivset suhtumist, õlg-õla kõrval tunnet ja head energiat, mis ma selle viimase paari päevaga saanud olen. Aitäh! Samuti suured tänud kõikidele toetajatele, sest auhinnalaud oli sel aastal ikka väga rikkalik ja kõik need auhinnad on osalemist väärt!“
Samuti palusime põgusat kommentaari konkursi kohta ka paarilt konkursi žüriiliikmelt:
Kairit Reiman – Tartu parim teenindaja 2005 Teeninduskoolitus OÜ, koolitaja
„Olen rõõmus, et Tartu konkursist võttis osa palju teenindajaid – kasu lõikasid lisaks teenindajatele endile ka nende kliendid. Jälle natuke maailma paremaks tehtud!“
„Žürii töö oli üsna keeruline – veebiülesannete lahenduste lugemine nõudis palju tähelepanu, sest 80% lahendustest olid sarnased ja tundus, et erinevus seisnes vaid sõnastuses. Seega tase oli ühtlaselt hea. Silma jäi, et teenindajad on varmad vabandama ja liiga palju kliendile kompenseerima.“
„Rõõmustas, et ülesande lahendite hulgas oli siiski ka selliseid, mis mind naerma ajasid ja mis paistsid loova lahendusena teiste hulgast välja.“
Mis tagas Velgile võidu?
„Finaalis oli esikolmiku vahel väga tihe konkurents. Võitja, Velgi Jaansalu, edestas teisi oma loomuliku sära ja soojusega. Vaieldamatud olid kõik kolm väga professionaalsed, kuid Velgis on see x-faktor, millega osad inimesed sünnivad ja mida osad õpivad kogu elu. Ja nagu Velgi ise ütles, tema jaoks pole teenindamine töö, vaid elustiil!“
„Et oleks ikka rohkem Velgi-stiilis elusid!“, ütleb Kairit lõpetuseks
Kristjan Jasinski – Eesti ja Tartu parim teenindaja 2009, Tartu parim teenindaja 2007 II koht
Nordea Pank, kuldkliendi nõustaja
„Tase oli veebilahendites küllaltki ühtlane – ei kerkinud esile eriti säravaid lahendusi, samas olid enamik lahendustest vägagi turvalised ning kliendi seisukohalt küll head, ent ettevõtte seisukohalt vaadatuna pakuti ehk liialt kompensatsioone ja sageli jäeti ka tähelepanuta mingisugune kõrvaline aspekt.“
„Üleüldise kommentaarina võiks öelda, et tase oli kõrge ning just poolfinaali pääsejad pakkusid välja omanäolisemaid ning huvitavamaid lahendusi.“
„Rõõm on näha, et üksikute sõnadega vastajaid ning paari lausega vastajaid on jäänud järjest vähemaks ning sisukamad ja põhjalikumad lahendid torkasid enim silma.“
Mis Tagas Velgi võidu?
„Võitja Velgi trumbiks oli kahtlemata tema rahulik olek, hea huumorimeel ning jäägitu pühendumine kliendile ja tema soovide lahendamisele – see kumas läbi tema situatsiooni katkendist finaalis ja küsimustele vastustest.“
Intervjueeris Kaia Tammekänd.