> > > Edulugu: Vivika Kärmo

Vivika Kärmo on “Eesti Parim Teenindaja 2005” konkursi aurväärt II koha omanik. Võidu aastal töötas Vivika Hansapangas (nüüd Swedbank) tellerina. Täna on Vivika pärast mitut aastat oma heale tööandjale truuks jäänud ning töötab Swdbankis privaatpanganduse kliendihaldurina.

Küsisime Vivika käest, mis ajendas teda konkursil osalema ning mida mõnusat on tal sellest meenutada.

”Konkursil osaledes olin tööl AS Swedbank tellerina. Tol ajal oli meie ettevõttes kombeks valida kontori paimat teenindajat. Minu kolleegid, kes mind alguses ilmselt veidi napakaks pidasid, olid mu tasapisi omaks võtnud ja autasustasid mind ühel hetkel kaks kvartalit järjest Kontori Parima Teenindaja tiitliga. Minu “liigne agarus ja tüütu targutamine” olid leidmas raamid ja väljundi…. ”

”Samasse ajajärku jääb minu hea kolleegi Olga (Olga Tsõgankova) 2004.a. esimene edukas konkursil osalemine ja elevus, mis sellega kaasas käis. Tema kogemus ja poistiivne emotsioon tekitasid soovi ka ise kätt proovida.”

”Ülesannete lahendamine tundus mulle äärmiselt põnev. Olin tol hetkel veel üsna noor teenindaja ja soov hästi kliente teenindada oli suurem kui teadmised võimalustest, kuidas seda teha.
Lahenduste otsimine pani mõtleme loovalt ja otsima lahendusi, mis alati pole ette kirjutatud ja tavapärased. Tänaseks võin öelda, et pangas olid ja on alati teatud raamid ja omad protseduurid, kuid ka nende vahele mahub omajagu head tahet ja inimlikkust.”

Küsisime ka seda, milliseid väljakutseid tuli Vivikal konkursil osaledes ületada.

”Pean tunnistama, et konkursile registreerudes ma ei olnud arvestanud finaali pääsemisega. Osavõtt oli minu jaoks köitev, mõte finaalist tundus ebatõeline ja äärmiselt hirmutav – avalik esinemine ja Vivika, need kokku ei kõlanud.”

”Nii kujuneski minu jaoks antud konkurss nii isikliku hirmukoletise alistamiseks kui teenindajana enda leidmise protsessi alguseks. Nii kõvasti pole kellegi püksisäär värisenud kui minul Saku Suurhallis endast kiidulaulu lauldes.”

Uurisime Vivikalt, mida huvitavat on Vivika teinud peale konkursi võitu.

”Olen tänaseni klienditeenindaja, küll veidi vanem ja võibolla ka targem, kuid sama kirglik hea teeninduse fänn kui varem. Need peaaegu 9 aastat Swedbankis on olnud täis põnevaid ametikohti nii Tallinnas kui Tartus, toredaid kolleege, kiitvaid tiitleid ja huvitavaid ettevõtmisi.”

”Vahetult peale konkursil osalemist proovisin oma põhitöö kõrvalt kätt ka sisekoolitajana meie uutele inimestele. Jagasin enda indu ja teadmisi oma meeskonnas igapäevaselt, see tõi mulle kaasa 2006.a. ühe väärtuslikuma tunnustuse minu jaoks – “Parim kolleeg” tiitli. Soov hästi teenindada ja olla hästi teenindatud pole ajas kahanenud.”

Vivika, mida Sa täna teed?

”Minu töö on mind tänaseks toonud Swedbanki Privaatpanganduse osakonda tööle Tartus, kus minu ülesanne on olla oma klientidele partneriks ja nõuandjaks kõiges, mida saab täna panga kaudu korraldada – igapäevastest rahaasjade pikaajalise finantsplaanini ja palju muudki. Koos kolleegidega anname endast parima, et meie kliendid saaksid mugavat ja igakülgset teenindust.”

”Klienditeeninduses on seda miskit, mis täidab minu “energiaakut” ja millest tüdimust tekkida ei saa. Paraku pole minu kliendina saadud kogemused alati positiivsed. Ma tunnetan ikka ja jälle teenindajate vastumeelsust ja külmust, mille taga tundub olevat ükskõiksus ja isegi häbi oma töö pärast. ”

Vivika, mida Sina enda kui teenindaja tööst arvad ja kuidas sellesse suhtud?

”Kallid teenindajad, meie töö on maailma üks mitmekülgsemaid, see saab olla meie hobi ja kunst ja loomulik vajadus. Iga olukord, mis ette tuleb, on ainulaadne!!!!”

”Ma tahan anda enda panuse, et meie Eesti teenindusmaastikul leiduks ikka rohkem ja rohkem klienditeenindajaid, kes peavad lugu klientidest, endast ja enda ametist ja on hea teeninduse igapäevased eeskujud,” sõnab Vivika lõpetuseks.

2012-03-10T17:31:36+02:00