Kas Sina oled hea läbirääkija? Loe, mis iseloomustab head läbirääkijat ja mis on iseloomulik halvale läbirääkijale ning oskad vastata.
Hea läbirääkija:
- Analüüsib läbirääkimisi ja nende muutuvaid suurusi; teeb oma eelistused tähtsate ja vähemtähtsate muutujate osas.
- Võtab seisukoha ja sätib hinna pehmete ja mittemõõdetavate muutujate suhtes.
- Joonistab tihti tahvlile läbirääkimiste käigu, et saada ülevaadet.
- Tahab luua lisaväärtust.
- Võtab läbirääkimiste ajal initsiatiivi.
- On hea suhtleja ja peab tähtsaks usaldusväärset esinemist.
- Omab kõrget, ent realistlikku eesmärgipüstitust.
- Hakkab kiiresti läbirääkimistega pihta.
- Püüab probleemist mööda pääseda alternatiivseid lahendusi pakkudes.
- Töötab aktiivselt, et luua läbirääkimistel positiivne õhkkond.
- Esitab aktiivselt ettepanekuid ja vastuettepanekuid.
- Omab strateegiat.
- Ei kaevu detailidesse ega kakle pisiasjade pärast.
- Hakkab varakult kauplema ja tingima.
- Võtab enne otsustamist viimase vaheaja.
Halb läbirääkija:
- Näeb vaid poolt läbirääkimistest.
- Omab liiga madalat eesmärki.
- Ei otsi aktiivselt lisaväärtust.
- Kasutab reeglina võitlevat stiili.
- Hind on tema jaoks üldmaksumusest tähtsam.
- Ei saa aru lisaväärtuse mõistest.
- Kaotab tihti tervikliku pildi ja hakkab detailidele keskenduma / jääb detaili kinni.
- Tal puudub arusaam, et koostööpartner peab ka kasu saama.
- Ta kardab olla avameelne.
- Ta töötab ebastruktuursel viisil ja kardab tingida.
- Tal puudub hea strateegia.
- Ta esitab naeruväärseid, solvavaid pakkumisi.
Ta on halb kuulaja.
NB! Loe ka meie postitust 10 soovitust, mis aitavad läbirääkimistel paremaid tulemusi saavutada