Eelmise aasta oktoobris küsisime “Kas kupong-kampaaniatega kaasneb kehv teeninduskogemus?” Teema on jätkuvalt aktuaalne! Näiteks kirjutas Ekke Lainsalu blogipostituse “Voucheriomanik kui teisejärguline kodanik“, kus väljendas oma nördimust ja jagas oma hiljutist kogemust voucheriomanikuna:
“Tere! Sooviksin teie juurde tulla. Tunnen huvi, kas näiteks täna oleks võimalik?”
“Kas te olete voucheri omanik?”
Ma pisut süüdlaslikult: “Jah…”
Naisterahva morn hääletoon kalgistus veelgi enam: “Kas te ei tea, et voucheriga ei saa samale päevale? Üleüldse on meil terve nädal kinni.”
“Aga kuidas ma siis saaksin tulla ja millal?”
“Meie lehel on kogu info väljas, te ei pea selleks meile helistama! Pange end kirja ja siis me vaatame, millal aja saame pakkuda.”
“Selge. Tänan teid.”
Toru visati sõnagi lausumata hargile.
Cherry turundusjuht Martin Kõiva jagab meiega oma mõtteid ning pakub välja 5 nõuannet edukaks voucherikampaaniaks
“Ekke toob postituses välja tõsiasja, et paljud teenindusettevõtted ei adu voucheri-kampaaniate tegemise peamist mõtet, milleks on eelkõige turundus ning uutele klientidele oma teenuse katsetamiseks soodsa võimaluse andmine. Ent kuidas tagada pikaajaline efekt ning pöörata uudishimulikud katsetajad püsiklientideks ja müügiks?”
1. Voucheriga klient = võimalus
Nagu Ekkegi kirjutab, ei tohi käsitleda voucheriga klienti kuidagi alaväärsena, sest ta on teenuse ostnud suure soodustusega. Vastupidi, see klient peab saama eriti kvaliteetse teeninduse osaliseks, sest iga Cherry kampaania üheks peamiseks eesmärgiks on uute klientide võitmine. Seda on aga võimalik saavutada üksnes enda ettevõtet parimast küljest näidates. Arusaadavalt ei pruugi seda mõista aga iga klienditeenindaja ning siin ongi sinu ülesanne oma personalile seda kommunikeerida.
2. Väldi liiga sagedasi kampaaniaid
Tihti juhtub seda, et kampaania osutub üliedukaks ning kaupmehel näpud sügelevad juba järgmise analoogse järgi. Kui aga kampaaniad toimuvad iga kuu ning mitmetes vouchereid müüvates keskkondades, siis tekib inimestel loomulik trots üldse kunagi teenuse eest täishinda maksta. Voucherikampaania mõte on pakkuda eksklusiivset võimalust soetada kvaliteetne toode või teenus suure soodustusega, teades, et tavaolukorras on see näiteks kaks korda kallim. Kui situatsioon muutub vastupidiseks, on ka pettumus kerge tekkima.
3. Müü juurde
Teatavasti on inimeste valmidus teenuse või toote eest maksta väga erinev ning siin peitub kaupmehe jaoks võimalus. Võimaluse korral pane sooduskampaania sisusse ka mõni võimalus lisaostuks. Näiteks kui oled autopesula omanik, siis sea kampaania fookus välipesu peale, ent paku võimalust veidi lisaks makstes saada voucheri eest ka vahatus või sisepesu. Sama kehtib ka siis, kui klient on sinu juures. Meie klientide kogemus näitab, et positiivselt meelestatud klient on väga tihti valmis kulutama kaugelt enam, kui on voucheri hind. Ka siin on oluline personali juhendada, et näiteks restoranis kindlasti küsitaks viisakalt, kas äkki ei soovi kunde lisaks ka kohvi või torditükki. Nõnda toimides saab turunduse eesmärgil tehtud kampaania pöörata ka lisamüügiks. Estonian Air näiteks nimetab oma 2. Cherry kampaaniat parima ROIga kampaaniaks ettevõtte ajaloos.
4. Ole aus
Vouchereid soetava auditooriumi näol on tegemist keskmisest uudishimulikemate ja ka intelligentsemate inimestega. Sestap ei ole kuigi tark püüda klienti tüssata, tõstes näiteks vahetult enne kampaaniat teenuste hindu kampaania raames antava soodustuse võrra. Olles läbi viinud tuhandeid kampaaniaid, on meil ka selliseid kogemusi ning järeldus on üks – see pole mitte ainult ebaeetiline (ja potentsiaalselt ebaseaduslik), vaid ka kasutu, kuna tõde koorub väga kiiresti.
5. Ole atraktiivne
Cherry loovtiim saab alati otsida pildipangast klantspildid sinu ettevõtet iseloomustavaks materjaliks, kuid kogemus näitab, et inimestele meeldivad autentsed ja kvaliteetsed pildid sellest, mida pakutakse. Professionaalsete fotode tegemine oma toidukohast või tootest on väike investeering, arvestades, et saad neid kasutada oma kodulehel ja kampaaniates pika aja vältel.
Kokkuvõtteks soovitame hoolsalt valida keskkonda, kelle juures kampaania läbi viia. Kas vahendajal on kvaliteetne koduleht, toimiv klienditeenindus, usaldusväärne maine ning eelkõige varasem referents edukate kampaaniate näol?