> > Mihkel Suurkaev: Motivatsioon 2.0

Mihkel

Kõigile teadatuntud kevadiste lilledega tärkab meis kõigis ka rahvakeeli tuntud kevadväsimus. Me kõik oleme sellega kokku puutunud. See väsimus tööpostil olles, lõunauinakud ja kõige lõpuks väsimus laupäeva hommikul kui äratuskell julgeb kell 10:00 karjuma hakata. Sõpradele ütleme, et see on motivatsioonipuudus, lõputöö kirjutamise asemel leiame hulganisti muid tegevusi, mis “vajavad tegemist” ja tööandjale kinnitame, et asjad saavad tehtud õigeaegselt. Kellele me valetame? Mis on tegelikult valesti? Kuidas saame me töötajate ning ümbritsevate inimeste motivatsiooni parandada?

Kellele me valetame?

Iseendale, iseendale ja veelkord iseendale! Kõiki maailma süsteeme paneb tööle operatsioonisüsteem – arvuteid, inimesi, seadmeid, kogukondi. Neid peab uuendama ja tegema seda aegsasti. Daniel H. Pink võttis enda raamatus “Liikumapanev jõud” motivatsiooni teema üksipulki lahti ja mida ta avastas? Mida selgem Sa enda operatsioonisüsteemi suhtes oled, mida paremini tunned ja märkad Sa teiste operatsioonisüsteeme, seda paremini toimib sünergia nende vahel ja seda vähem on motivatsioonipuudust.

Meil ei ole motivatsioonipuudust, vaid me ei kasuta ära enda operatsioonisüsteemi kõiki väärtusi või alahindame selle tegevust. Õpi ennast tundma, õpi teisi tundma ning su enda tegevused muutuvad sujuvamaks, sinu alluvad on õnnelikumad ja kliendid üha rohkem rahul.

Mis on tegelikult valesti?

Inimesed ei oska hinnata üksteise väärtuseid. Kui motivatsioon 1.0 tagab meile kõik eluks vajaliku, siis motivatsioon 2.0 paneb meid tundma õnnelikuna, motiveerituna ja tahtejõulisena tegevuse käigus. See kõik aga taandub sellele, et teenitavad boonused ja palk ei keerle meie mõtetes, ehk motivatsioon 1.0 on täielikult täidetud. Hetkel millal raha muutub meile probleemiks, toit on vaja saada lauale, ei ole enam motivatsioon 2.0’i püüdmisel isegi enam mõtet.

Daniel H. Pink jõudis samuti järeldusele, et ülesanded said kiiremini, paremini ning efektiivsemalt täidetud, kui motivatsiooni 1.0 kann oli täis ning inimesed muutusid rõõmsaks tegevuse käigus, ehk said rakendada motivatsiooni 2.0.

Kuidas saame me töötajate ning ümbritsevate inimeste motivatsiooni parandada?

Õppigem kõigepealt tundma enda nõrkuseid ja tugevusi. Seejärel tuleb ära täita töötajate motivatsioon 1.0, et nad ei mõtleks enam rahale ega toimetulekule. Uskuge, ettevõtte efektiivsus kasvab, kliendid on õnnelikumad ja mis kõige tähtsam – töötaja tuleb tööle naeratus näol ning on valmis tööks ja kodumaa kaitseks. Kaob ära jutt kevadväsimusest ja motivatsioonipuudusest ja mis kõige tähtsam, inimesed tunnevad rõõmu igapäevatoimetustest!

Kallis tööandja, väärtustage enda töötajaid, ärge olge kinni niivõrd kasumi teenimises, olge valmis selle arvelt kaotama täna, et tänu motiveeritud töötajatele mõne aja pärast see tagasi teenida.

Kallis töötaja, rääkige enda muredest, tehke seda mis meeldib, mis teid köidab, mis viib teid elus edasi. Andke teada enda väärtustest, soovidest ja muredest, me kõik oleme inimesed ja mõistame teineteist.

Julge õppida ja kogeda!

2016-04-13T11:32:43+02:00