> > Signe Udu-Pärna: Müük – mis see on?

MTF_2842s

 

Müük on osa meie kõigi elust. Nii ka Aeternumis – müük ja koolitus käivad käsikäes. Meie praktikant Signe avaldas arvamust müügist ja klientidega suhtlemisest läbi enda silmade.

 

 

Alustan sellega, et tänan võimaluse eest oma mõtted kokku koondada antud teemal. Nimelt olen hetkel Aeternumis tööpraktikal ja see on andnud mulle palju uut kogemust. Eelnev töökogemus on olnud pikalt seotud müügiga ning mingil hetkel olin ummikus. Ma polnud enam kindel oma tegemistes ja peale töösuhte lõppu olin täiesti kindel, et müügiga ma enam tegeleda ei taha.

Müük – mis see on? Lähtun eelkõige selles teemas enda tunnetest ja ka tuttavate arvamustest ning kogemustest. Tegelikult me kogeme müüki igal pool ja paraku minu jaoks on ka kogemusi, kus see pole alati postiivse varjundiga.

Olen alati nautinud ise müügiprotsessi ja minu nägemus müügist töö kontekstis on nauding – seda nii müügi tegija kui saaja poole pealt. Müük on kui kunst – alguses on tühi lõuend ja mis “pilt” lõpuks valmib, on teadmata. On suund olemas, mis peaks valmima. Mulle tundub, et minu maalitud “pildid” on mul õnnestunud. Järeldus tagasisidest ning ka isiklikust rahulolust.

Usun et kõik on saanud oma telefonile kõne, kus soovitakse midagi müüa, see on koht, kus ma olen kokku põrganud selle mitte positiivse kogemusega. Kindlasti ei ütle ma, et süüdi on inimene seal telefoni teise toru otsas. Pigem on see mitme asja kokkulangevus. Olen ka suhelnud nende inimestega  – nimelt ka paar tuttavat seda tööd teinud, samuti kai ise aastakümmneid tagasi ajakirju pakkudes sellist tööd teinud. Pean ütlema et väga raske oli ja raskus lähtus eesmärkidest. Need olid päris suured ning loovust ei saanud kasutada – tekst oli ette kirjutatud ja kõne pikkus ette antud. Tean, et nüüd on asjad paremaks muutunud ja tihti juba on kõned väga nauditavad. Antud tööd tehakse tihti põhitöö kõrvalt ning tasu pole selle eest piisav. Kui oled järjest saanud eitavaid vastuseid siis peavad olema sul endal väga toetavad siselaused, et järgnevat kõne teha positiivselt.

Müük – minu arvates peaks see olema vajadus. Meil kõikidel on vajadused ja väärtused. Ilus müük on see, kus müüja tunneb ära vastaspoole vajaduse ja väärtuse. Kui teine pool leiab 24 tunni pärast, et miks ma selle soetasin – on toimunud sõnaotseses mõttes “müük”. Sellised müügid kahjuks tekitavad negatiivse suhtumise müüki ning siin on lähtunud müügiinimene vaid enda kasust. Ja sellele kliendile jääbki mulje, et soovitakse kott pähe tõmmata.

Müük peab olema lahendus kliendi vajadustele. Näiteks prillipoes prille ostes prillide puhastusvahendid + lapp ja mobiili ostes lisaks kaitsekile koos ümbrisega. See näitab ka kliendile, et tema soetatud vara säilimine ja investeering on kauplejale oluline ja siin juba võidab ka müügi tegija. Müük on meie ümber koguaeg ja alati ei ole see rahalise väärtusega. Näiteks ka kodus on tihti pere keskel olukordi, kus me müüme – kas siis nädalavahetuse plaane teineteisele või lastele toa koristuse – seda ju teeme alati vastavalt vajadusele.

Aeternumis olen tagasi saanud usu müüki. Usu ka iseendasse kui müügi tegijasse. Soovitan kõigil ettevõttetel, kus on müük – võtta koolitus Aeternumist. Meie koolitajad suudavad väga hästi anda jõudu ja usku. Anda edasi arusaama, et müük ei ole suur karvane koll vaid müük on nauding, kui seda teha peale Aeternumi koolitusel käimist.

 

Aeternumi abil saate muuta müügi positiivseks kogemuseks mõlemile osapoolele!

2016-02-25T13:46:44+02:00